20140405

Naši pacienti a naši furianti



Sedím si takhle v pátek a poslouchám rádyjo a tam mluví prof. Beneš, kterýho já mám moc rád. Jednak je to svéráz, taky jezdí s Oldřichem Kaiserem na brouky, ovšem nejvíc se mi líbí jeho smysl pro humor a typická doktorská přímočarost. Ono totiž musíte bejt trochu vycajchnovaný, když se co tejden hrabete někomu v lebce žejo.
Pan Beneš teda vypráví a sděluje svoje názory a najednou mě zaujalo, když říkal, že Češi docela rádi platili pobytové poplatky v nemocnici (co je poslanci zavedli a teď zasejc zrušili), protože prý si ti naši pacienti uvědomovali, že častokrát jim v nemocnici pomohli na tak špičkové úrovni, jako v málokterý zemi na světě. 
No a že je teda pro celej ten zdravotnickej průmysl velikou škodou, že ty poplatky socani zase zrušili, páč se ty poplatky teďka vezmou odkudsi (dělá to dvě miliardy!), tím pádem to zaplatí tak nějak všichni, teda i zdraví občané.
O to nic, to je nějaká politika, nebo co, tomu já nerozumím, ale nejvíc mě dostalo, když pak ještě dodal, že jedinej, kdo dělal vofuky s tim, že ty poplatky musí jejich špitálu uhradit, měl jistej vysoce postavenej socanskej papaláš, kterej ač bere svejch několik desítek tisíc, tak beztak byl pohoršenej, cože to po něm chtěj, když von je nemocnej.
Vzpomněl jsem si při té historce o socanu hned na jednoho pravicovýho hradeckýho inžinýra. 
Ten je v našem městu proslulej svým buranským lakomstvím. Je to sice pár let, ale jeho extempore v tradiční hradecké prodejně s bicykly se tu od tý doby traduje od úst k ústům a od uší k uším.
Tenkrát si kupoval tenhle pán, co poslancuje v Bruseli a jezdí v BMW řady 7, nějakou tretku za pár desetikorun a neopomněl dodat, že je to tak děsně drahý, že to snad ani nekoupí! Prý to pan Olda udělal tak hezky po hradecku, nahlas, na celej ten krám, na celou tu frontu, až se za něho styděl i personál prodejny.
No nechtěl jsem tej historce vjéřit, vždyť tenhle pan Olda, tenhle inžinýr a bejvalej primátor, co se nyní tak krásně usmívá na Hradečáky z mnoha plakátů, je přeci členem renomované strany ODS, se svým taťkou dělal kdysi v Hradci revoluci, vydělá si svejch poctivejch pět šest tisíc Euro...
Proč jsou ti naši furianti takoví? Co jim chybí? Peníze? Ne, ty to nebudou. Bude to grácie, slušnost a dobrý vychování.