20150529

Myši, úhoři a Jana Nečasová

Text: úhoř Zdeněk Řehoř (z Řeky). Motto Když pálíš voheň, trávu vypaluješ, tak hlavně neuhoř! 
foto: Viktor Krus

Tuhle jsem se hadil a vlnil pod Vltavskou kaskádou a byl doslova naštvanej, protože sice Praha se velké vody nemusí bát, žejo pane Němec, ale do Teplej Vltavy jsem prostě nedoplaval.
No a jak si tak jedu s proudem, tak u jednej kanalizační výpusti jsem potkal potkana. 
MY úhoři jsme poměrně rasisti a tak jsem měl chuť bránit tu svou Vltavu a hryznout toho šmejda přivandrovalýho do vocasu...
Leč ten krys měl právě kolem sebe kamarádi a já tam byl sám, tak jsem to vzdal a plaval curik.

Celou cestu zpátky do Labe jsem pak usilovně přemýšlel, k čemu jsou na světě myši a krysopsi.

Na co jsem přišel?

No, bez myší by byl třeba pan Walt Disney pěkně v prdeli. Bez myší by mě také stěží napadaly podobné myšlenky, jaké tu teď sdělují Vám. Jan Kraus by se těžko mohl stát hercem, protože by neexistoval film o Myšácích, Lišácích natož Šibeničákovi. John Steinbeck by nenapsal knihu a Gary Sinise alias Poručík Dan nenatočil film O myších a lidech, kdyby myši nebyly. Mišihara by nehledal psa Goro a šel by bručet. Michael Kocáb by nenatočil s Výběrem "Cimbály" a vědecký pracovník a nositel Nobelovy ceny profesor Myšpulín by se jen sotva pulil. 
Jana Nečasová by neměla v palici vymyškováno, ale na to na Youtube žádné video není.

Takže myši jsou jak vidno základ.