20170417

Smrt žije - upoutávka na album, který nezapadlo, i když ho mainstream ještě nezná

Tlampač 

Kato (Prago Union) vydal album. To album je na trhu hudebním osm devět měsíců a kdo chtěl a zajímá se, ten ho dávno má, znalci samosebou, fans a subs jakbysmet, no a ty vostatní smetáci na to třeba přijdou, kde že jsou kořeny a nejen Kmeny.

Tohle je upoutávka na album, který jsem si nechal naproudit pod pokožku, sedlo mi to a musel jsem to napsat veřejně. Upoutávat dlouhý měsíce po vydání, no nejsem magor? Nemyslím si, pořádně jsem si to od loňskýho léta poslechl a až teď psal.

Když jsem tuhle u ředickýho piva (no dva roky to už bude, ne li víc, a bylo mi tehdy cé cé á jako neska Katovi) Žerykovi povídal, že mám bilanční období, čuměl na mě jako na vola. No jasný, Žeryk přec jenom je o pár roků mladší než já. Ale sám jsem rád, že Adam Svatoš mi rozumí. Nebo já rozumím Adamovi?

V létě loňskýho roka vydal Kato, zvaný kdysi taky Deph, svoje bilanční elpíčko (elpíčko je termín sice krásnej, ale pochybuju, že Warner nechal v Berouně vylisovat vinyl), album písní ze svý hlavy. Katoův věrný sputnik DJ Maro se pak postaral vo bíty, samply a nějaký ty Itchy & Scratchy.
Pozn. Když byl Kato ještě Dephem, to jsem já jeho krů plnou chaosu sice zaznamenal, leč neposlouchal, páč mě daleko víc zajímaly jiný směry, grunge a nu-metal, a v hopu leda tak pořádně smrtící USArickej G-funk :P

Takže co už Kato stihl? Stihl si narodit dítě, taky pochopit, že jsme tu jen na krátkej čas, zamyslet se nad těma opačnýho pohlaví. který kdy opravdu miloval, promyslet, jestli toho všeho kalení a hulení už taky nebylo dost a tak všelijak podobně.
Dnes von je dospělej chlap, co si dál umí hrát (se slovy a rýmy), co chce mír a klid a dobrý dny, pro svý děcko, pro svou milou, pro sebe a pro všecky ty zkurvený lidi kolem. 
Ataktomábejt a tak je to v řádku, ostatně je to plně v souladu s jeho příjmením Svatoš, Svatošové jsou etymologicky člověkové milující mír a mající dobrá srdce. A je to taktéž v souladu s jeho jménem Adam, což se z hebrejskýho nebo aramejskýho anebo já nevím jakýho jazyka vykládá coby Člověk. Deph - Kato - AS je člověk s velkým Č. 
A mně se mocně líbí, jak to svý lidství diktuje těm vokolo, že se nestydí za loňský poklesky, vášně a hříchy, a taky že se hlásí k ideálům, snům a touhám, který má a hodlá mít.

Track, kde jim s Geyem lezou vocasy z vany, jsem si dokonce musel hodit jako zvonky na mobil, tak moc mě jejich společný lyric spirit hrátkování baví, že jsem umazal Nelsona se Snoopem a jejich medicínou, co mi do tej doby zvonili. 
ŠEL JSEM TAKHLE KOLEM ŠLAPEK S HOUSKOU, A TVOJE STARÁ ŽE CHCE KOUSNOUT...
nebo:
ŽE MÁŠ DESET TISÍC VIEWS ZA DEN? NO BEZVA! TOLIK MÁM, KDYŽ JDU NA CELEJ DEN DO MĚSTA :D

Trackem Vzhůru dnem mě ten rapující unijní pražák s typickou bezzubou flow rozsekává ještě daleko víc, jednak ten beat žejo, druhak ty slova, tam je všecko prostě, sampl nápadně připomíná čepičkovýho panáčka na spaní a znělku TN :)
Každý další ráno se probudit, přežít svou dočasnou smrt a pak hnedle co nejvíc dobře žít až do večera, jen né žádný kóma, z tý největší smrti je teda taky cesta ven, ale málokdo to ví - Velikonoce - Merciful Man, a tak dále, kdo tohle souvětí čteš, stejně tomu houbyvno rozumíš, ale já to tak mám (Vidlan říká, že to je ten můj bible spam, LOLzzz).
Takže v tý - sluncem zalitý - songofce slyším, co by bylo potřeba, kdyby to tak šlo.  
Skoro by tato rapová písnička mohla bejt použitá jako slavnostní řeč pro nějakou Miss něčeho, tak je to krásný
Aby chcípla rakovina!

Roňme serotonin protože nikdo nejsme nesmrtelnej a naše malá osobní storka se píše šest sedm osm dekád a někdy i míň. Hned první pecka po Intro je jasná linka až k poslednímu songu před Outro, takže ty aránže dělal někdo, kdo ví proč to tak je, a byl to vole záměr, to je jasný. 
No a taky ten první track připomene, krom jinýho, že Terkel měl kdysi problém

Že se Katouš chystá šířid Šišlám (spolu s LA4 und Restem) mě lehce znepokojilo, ale chápu že nejsem sám, kdo si svůj vztah k Půlměsíčňanům nějak řeší... Konšpirační kriply troliti povoleno.

Těch písní, co ti vytáhnou hlavu z prdele nebo ti jen prosluněj den, je teda na Smrt žije hafo, made in Prago Union - 2016Kato se zas ukázal coby Nejvyšší lyrik, on je Hlava mapa! 
Koukám, napsal jsem tady esej plnou ryze osobních hoven dojmů, jsem to holt melancholická píča duše.
Na mě se ale lidi vykašlete, kupte si Smrt žije a poslouchejte...
Smrt žije na iTunes: http://apple.co/29wOlnk
Smrt žije na Google Play: http://bit.ly/29Ft0Z7
Smrt žije na Spotify: http://spoti.fi/29Uh830
Smrt žije na CD: www.pragounionshop.cz