20240511

Žlábek

Žlábek je místo, kde mě život baví. Takových míst mám a znám jenom pár, a o to víc hledám další a další. 

Tento blog napsal Tlampač (čili twitterový Harýk) pro všechny automobilisti a motorkáři podobné letory.


Kiosek Na Žlábku je jako z nějakého mého denního snu. 
Stojí při silnici v nejkrásnějších krajinných partiích České republiky, a v ceně občerstvení tu dostanete neuvěřitelný výhled.
Při návštěvě v určitý čas naleznete místo plné klidu, ticha, možná konejšivé máchovské poutnické romantiky, ve které byste nejraději byli jako v nirvárně, jenže tato je prchavá, sváteční tedy nevšední a dosahuje se jí jenom zřídka. 

V dobách skvělé sociální sítě Google+ jsem míval skupinu nebo spíš veřejnou rubriku s názvem Kiosky. 
Sdílel jsem v ní fotky všech možných drobných občerstvení, kiosků, bister, imbissů, dinerů ze světa i z Čech, a cítil se u toho fakt dobře. 
Pro ostatní na té síti jsem jistě působil jako kioskový úchyl.
 Kde se sakra tohle vzalo?!

Pak jsem si vzpomněl, že můj děda Olda jezdíval v padesátých letech s obřím náklaďákem pojízdnou prodejnou ovoce a zeleniny do turistických středisek Krkonoš, a že tedy mám v sobě geneticky vloženo provozovat podobný typ pohostinských a jiných takových služeb.



Ty TatobiTY možná také znáte z filmů o Veverce od Věry Plívové-Šimkové, slavná režisérka totiž žila hnedle za kopcem, v Chuchelné😉

Vyhlížet tu můžete na zemský ráj to na pohled, obdivovat úchvatné panorama trosek Trosek, a u toho si pošmakovat na vaflích a kávičce z kiosku.
Se svou holkou, s kamarádem, s vaší motorkou, se skútrem Vespou nebo sem třeba zabloudit jen tak pěšky při vašich toulkách po stezkách Pojizeří a Českého ráje jen tak pěšky při vašich toulkách po stezkách Pojizeří a Českého ráje...





Na webu a v aplikaci Mapy.cz najdete mou cestovatelskou fotokroniku, a také některé z fotografií ze Žlábku, které jsem zde nepublikoval: